tisdag 4 januari 2011

Det var inte igår…

men där i mot  så fyllde min älskade och världens vackraste mamma år igår... så idag ska man hälsa på och få sig lite go saker =) tänk vad bra mammor är och min är nog den bästa i hela världen... vi skulle inte klara oss en månad utan henne... den bästa som finns... 

n613264194_1320570_9064

awz1c0[7]

Måste gnälla lite... eller mycket... eller...

Måste erkänna att ja tycker att det är helt underbart att julen och nyåret är avklarat... Den har varit så jobbig och tungt i år... ingen jul stämning alls har ja känt av... och fattig som en kyrk råtta är men innan... blääää för julen... den borde inte få firas bland kyrkråtter... inte kul att se besvikelsen i barnens ögon och höra vad barnens  kompisar har fått... nää bort med julen och alla måsten... vart tog kristi födelse vägen och hur kom tomten in i bilden??? och hur kommer det sig att lyckan helt plötsligt vart pengar???  konstaterar att lyckan kan vist köpas och att det är bättre att gråta i en BMW en i trasiga skor...

Näää nu ska ja sluta klaga och se om ja hittar nått jobb i år då =) vem vet... det kanske är mitt år i år =) skönt att få klaga... känns redan bättre

awz1c0[7]

Massor med kramar på er

3 kommentarer:

  1. Du man känner sej sån ibland å då ska man ta såna där JAG-DAGAR. Bara vara så man får laddat batterierna igen. Ta det du lugnt ett tag.
    Synd du har så kallt. Här har vi haft en strålande dag i dag. Varmt å gott. Var en promenad å sen ville jag inte gå in så jag krattade lite löv. Å du det får jag sota för nu i kväll. Har attans så ont i kroppen nu. Ja du så går det när man tror sej om för mycket.
    Slappa på du. Ja du har väl gott sällskap av din kära hälft kan jag tro. Hoppas han hämtar sej bra efter operationen.
    Kura nu vidare i soffan.
    Kram från Tina

    SvaraRadera
  2. Tänk på att det är så lätt att dras med i köpivern för att man vill ge allt man kan till dem man älskar.Men nu efter Julen så är det många som köar på pantbanken för att kunna äta sig mätta de första av årets månader.
    Hörde just på nyheterna att samhälls grupp inte spelar någon roll. Både låginkomstagare och de som tjänar runt 50.000kr/månad var representerade. Känn att värdet inte ligger i de prylar som man kan köpa. Nej värdet finns i den gemenskap som man kan odla i sin familj med dem man håller av. att göra saker tillsammans betyder så mycket mer för barnen än vad man kan köpa till dem
    Det är bara status. Önskar er en fin fortsättning på veckan
    kramar från Kristina

    SvaraRadera
  3. Konstigt det här. Ser att det står en kommentar från en annan blogg i oktober under denna bloggen.
    Hur kan det bli så egentligen. Den skrev jag ju 25 oktober :-(
    Ja ja datorn har sitt eget liv ibland men kommentaren stämmer ju dåligt i den här bloggen.
    Ja du det är säkert många som känner att äntligen är julen över. Så har jag också känt men det är en del år sedan. Så du ska veta att jag förstår hur du mår.
    Tråkigt att det ska vara så stor skillnad på folk. Vissa sliter som attan å får det inte att ens gå ihop. Vissa bara det flyter för. Ja du livet är kan man tycka bra orättvist ibland.
    Hoppas du får nått jobb nu för jag förstår du är jobbsökande. Tror helt klart det är ditt år i år vännen.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera